Jak spolupráce s námi probíhá?

Potřebujete pro svou firmu ty správné texty, ale nevíte úplně, jak to vlastně s copywritery funguje? Jak se s nimi domluvit, co všechno jim říct a co budou naopak potřebovat od vás? Pojďme se podívat na to, jak to probíhá s námi v BrandCopy.

Dáme si zdarma úvodní online call

Na začátku potřebujeme zjistit, co vlastně poptáváte, abychom si sladili očekávání. Řekneme si rozsah požadovaných prací a do kdy je budete potřebovat. Podle toho také budeme moci lépe odhadnout cenu.

Zároveň se vám stručně představíme a nastíníme, jak pracujeme – pokud už budete mít za sebou tenhle článek, o to to půjde rychleji. 

Vyplníte nám připravený brief (formulář s otázkami)

Abychom pro vás mohli psát, musíme nejprve dobře navnímat, co vlastně děláte, pro koho to děláte a hlavně proč to děláte. Spolu s tím se zaměříme na vaše prodejní argumenty oproti konkurenci, jakým tónem budeme ke klientům mluvit atp.

K tomu pro vás máme připravený brief, který nám vyplníte. A čím podrobněji, tím lepší výstup můžeme připravit.

Do domluveného data vám pošleme první návrh textů

Jakmile od vás získáme podklady, kterým budeme rozumět, pustíme se do práce. Ale tím nemyslím hned psaní. Pustíme se do hledání, zkoumání, zjišťování.

Důležité je totiž udělat si nejprve rešerši – podíváme se tak na vaši konkurenci: co mají, co vy nemáte, co naopak máte vy, co oni nemají, co dělají špatně a na co vy můžete cílit.

A co naopak dělají dobře a bude vlastně tak trochu fajn se inspirovat.

Zapracujeme vaši zpětnou vazbu

Perfektní text většinou nevznikne na první dobrou. Je to logické, svému byznysu nejlépe rozumíte vy, tudíž i sebelepší předávka může mít odchylky. Vůbec to ale nevadí!

Máme tak šanci vyladit poslední drobnosti, které může cílovka řešit. Takže pokud obsahově a fakticky něco nesedí? Ok, pojďme to upravit.

Ale jinak prosíme, nemá smysl se s námi dohadovat, zda to A na začátku věty opravdu musí být nebo zda tady to nebo nenahradit slovem či. Text vám stavíme odladěný a s určitým záměrem – důležité je, aby zaujal a pochopili ho zákazníci, ne aby se líbil vám!

Samozřejmě, můžeme se dokola točit na banalitách, ale tím pádem se to také projeví na celkové ceně za projekt.

Texty se nasadí tam, kam je potřeba

Jakmile máme odladěný dokument s textacemi a komentáři, můžete jej nechat nasadit na určené místo. Buď na to máte někoho domluveného, nebo vám můžeme doporučit řadu profíků (známe UXáře, kodéry, grafiky, kampaňáře atd.). Tady záleží, jak se domluvíme na začátku.

Vyladíme nuance po nasazení 

Jakmile bude text bude na webu / v šablonách e-mailu / před tiskem… hodíme na něj ještě raději jedno oko.

Často se stává, že dochází k drobným nesrovnalostem, kdy například zalomení textů rozhodí celou hezky zamýšlenou strukturu.

V tom případě sáhneme k drobným úpravám, abychom text dobře přizpůsobili a vybrousili k dokonalosti.

Pošleme vám fakturu (a kolik si vlastně budeme účtovat?) 

Dobrý a zkušený copywriter vám nevystřelí text bez jasného poznání vašeho byznysu, cílovky, rešerše konkurence, dobré přípravy osnovy, odstupu a revize.

Úplně ideální je, když mu text challenguje ještě copy partner (voila, u nás to máte zajištěno komplet).

Co se týče ceny, přečtěte si Petrův článek, kde tohle téma a vůbec cenotvorbu rozebírá do hloubky.

Já zde jen jednoduše uvedu, že po nasazení textů vám pošleme fakturu s domluvenou částkou. Vy nám ji do 14 dnů proplatíte

Pokud bude naše práce dlouhodobějšího charakteru (třeba vám budeme pravidelně psát články, tvořit newslettery atd.), tak se můžeme domluvit na pravidelné fakturaci k určitému datu, případně můžeme přistoupit na zálohovky část teď, část potom.

A tím to končí? No to záleží… právě to může být teprve začátek

Texty na stránky jsou jedna věc, důležité je ale držet konzistenci všude a mít je sladěné.

Takže – pomohli jsme vám s webovkama? Super, pojďme na ně hezky přivést lidi z Facebooku nebo v rámci PPC kampaní.

Rozesíláte e-maily? Výborně, texty vám pro ně připravíme ve stejné tonalitě. Tvoříte letáky nebo brožury? Tak jim dáme hlavu a patu, logiku a správnou strukturu.

I taková zdánlivě banální SMSka se může dost pokazit a klienta odradit.

Navíc, když už se budeme znát, byla by škoda si nechat utéct lidi, kteří mají vhled do vašeho podnikání, mají dlouholetou praxi a v dobrém poměru cena / výkon vám texty vyladí do úplného detailu.

Podívejte se, co všechno pro vás můžeme udělat.

A pokud začínáte s podnikáním od nuly? Přečtěte si, jak se taková značka tvoří se vším všudy.

Není to totiž jen logo.

Anebo nám rovnou napište na chci@brandcopy.cz a pustíme se do toho.