ČSOB Filip
Texty pro aplikaci finanční gramotnosti pro děti
O co šlo? Dostali jsme poptávku od týmu finanční gramotnosti ČSOB, protože bylo potřeba hodit očko na texty v jejich připravované aplikaci. Po zkouknutí části textů a pár workshopech tedy vznikla objednávka na úpravu textů, aby více odpovídaly potřebám cílové skupiny. Dětem.
![Brand-copy-brandcopy](https://www.brandcopy.cz/wp-content/uploads/2020/12/brand-copy-brandcopy.png)
Začali jsme texty na zkoušku
Aby texty sedly dětem (10–15 let), nejprve jsme museli probrat, co je zajímá, co chtějí vědět a jaké informace jim o penězích chybí. Jim jsme pak všechen obsah v appce s tímto na paměti přizpůsobovali.
K ladění textů se přistoupilo proto, aby byly srozumitelnější, aby vše lépe plynulo a teorie se vysvětlila na více relevantních příkladech.
Na začátku jsme zkusili vyladit pár lekcí 1. kapitoly (o penězích). Na obou stranách panovala spokojenost, takže jsme dostali zelenou.
![03 filip - 404](https://www.brandcopy.cz/wp-content/uploads/2021/06/03-filip-404-e1633594786665-384x340.png)
![Filip – snímky 02 filip - snímky](https://www.brandcopy.cz/wp-content/uploads/2021/06/02-filip-snimky.png)
Vybrousili jsme všech 30 lekcí
Dítě v appce postupně prochází lekce: pustí si video, přečte si něco navíc a nakliká si test, přičemž za správné odpovědi sbírá zlaťáky.
V appce jsme dostali na starost vyladit 6 tematicky zaměřených kapitol (30 lekcí). Každá již měla připravené video a text učebnice.
Které dítě by ale chtělo číst učebnici? Sekci jsme tedy přejmenovali na výpisky a texty v ní formulovali max. čtivě s praktickými příklady.
Ve výpiscích původně chyběly odpovědi na některé otázky v testech, a tak jsme do nich vše doplnili a přidali jsme i emotikony na oživení.
![Filip – snímky 02 filip - snímky](https://www.brandcopy.cz/wp-content/uploads/2021/06/02-filip-snimky.png)
Pak jsme ladili ostatní texty
Po vyladění textů ve výpiscích a testech jsme se následně vrhli i na revizi ostatních písmenek, na která děti můžou ve Filipovi narazit.
Začali pěkně od podlahy, od instalace. Texty místy potřebovaly dočísnout, aby byly pochopitelnější a aby více odpovídaly cílovce.
Tato část již netrvala dlouho a potvrdilo se, že to feel z aplikace pozvedlo. Jednotná tonalita a konzistence pojmů prostě působí.
Konkrétně jsme zde doladili detaily jako různé hlášky a popisky, vyskakovací okna, stránku 404 ve webové verzi aplikace atd.
![01 filip - maskot](https://www.brandcopy.cz/wp-content/uploads/2021/06/01-filip-maskot-384x408.png)
![04 filip - produktovka](https://www.brandcopy.cz/wp-content/uploads/2021/06/04-filip-produktovka-384x424.png)
A pomáháme i s komunikací
Aplikace je v základu ready, teď je třeba ji postupně dostat mezi uživatele. Zadavateli, tým finančky v ČSOB, jsme tedy k ruce i dál.
Navrhli jsme komunikační plán, aneb co, kdy, komu a kde říkat. Poté jsme ho dle možností zadavatele upravili a texty rovnou napsali.
Propagace takového projektu nestojí na jednom e-mailu a konec. Natextovali jsme spoustu promo textů a další doplňujeme průběžně.
Appka má i svou webovou stránku, kterou jsme načrtli od základu. A jak projekt pokračuje, informace zde aktualizujeme a oživujeme.
![04 filip - produktovka](https://www.brandcopy.cz/wp-content/uploads/2021/06/04-filip-produktovka-384x424.png)
Více o appce se dozvíte na csob.cz/filip, stáhnout ji můžete na zařízení s iOS i Androidem.
Sháníte něco takového?
Ať už potřebujete zrevidovat texty v appce, všechny je napsat nebo pomoci s její propagací, stačí nám dát vědět!