ČSOB Filip

Texty pro aplikaci finanční gramotnosti pro děti

O co šlo? Dostali jsme poptávku od týmu finanční gramotnosti ČSOB, protože bylo potřeba hodit očko na texty v jejich připravované aplikaci. Po zkouknutí části textů a pár workshopech tedy vznikla objednávka na úpravu textů, aby více odpovídaly potřebám cílové skupiny. Dětem.

Brand-copy-brandcopy

Začali jsme texty na zkoušku

Aby texty sedly dětem (10–15 let), nejprve jsme museli probrat, co je zajímá, co chtějí vědět a jaké informace jim o penězích chybí. Jim jsme pak všechen obsah v appce s tímto na paměti přizpůsobovali.

K ladění textů se přistoupilo proto, aby byly srozumitelnější, aby vše lépe plynulo a teorie se vysvětlila na více relevantních příkladech.

Na začátku jsme zkusili vyladit pár lekcí 1. kapitoly (o penězích). Na obou stranách panovala spokojenost, takže jsme dostali zelenou.

Maskot Filip
fotogalerie: úvodní screen výpisky (pak ukázka z testu otázka-odpověď plus vysvětlení po rozkliku)

Vybrousili jsme všech 30 lekcí

Dítě v appce postupně prochází lekce: pustí si video, přečte si něco navíc a nakliká si test, přičemž za správné odpovědi sbírá zlaťáky.

V appce jsme dostali na starost vyladit 6 tematicky zaměřených kapitol (30 lekcí). Každá již měla připravené video a text učebnice.

Které dítě by ale chtělo číst učebnici? Sekci jsme tedy přejmenovali na výpisky a texty v ní formulovali max. čtivě s praktickými příklady.

Ve výpiscích původně chyběly odpovědi na některé otázky v testech, a tak jsme do nich vše doplnili a přidali jsme i emotikony na oživení.

Pak jsme ladili ostatní texty

Po vyladění textů ve výpiscích a testech jsme se následně vrhli i na revizi ostatních písmenek, na která děti můžou ve Filipovi narazit.

Začali pěkně od podlahy, od instalace. Texty místy potřebovaly dočísnout, aby byly pochopitelnější a aby více odpovídaly cílovce.

Tato část již netrvala dlouho a potvrdilo se, že to feel z aplikace pozvedlo. Jednotná tonalita a konzistence pojmů prostě působí.

Konkrétně jsme zde doladili detaily jako různé hlášky a popisky, vyskakovací okna, stránku 404 ve webové verzi aplikace atd.

Printscreen produktovky aplikace z webu ČSOB

A pomáháme i s komunikací

Aplikace je v základu ready, teď je třeba ji postupně dostat mezi uživatele. Zadavateli, tým finančky v ČSOB, jsme tedy k ruce i dál.

Navrhli jsme komunikační plán, aneb co, kdy, komu a kde říkat. Poté jsme ho dle možností zadavatele upravili a texty rovnou napsali.

Propagace takového projektu nestojí na jednom e-mailu a konec. Natextovali jsme spoustu promo textů a další doplňujeme průběžně.

Appka má i svou webovou stránku, kterou jsme načrtli od základu. A jak projekt pokračuje, informace zde aktualizujeme a oživujeme.

Více o appce se dozvíte na csob.cz/filip, stáhnout ji můžete na zařízení s iOS i Androidem.

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo."
Skoleni-zaklady-brandcopy
Eva Vízková
Koncepce vzdělávání a podpora Retailu

Sháníte něco takového?

Ať už potřebujete zrevidovat texty v appce, všechny je napsat nebo pomoci s její propagací, stačí nám dát vědět!